უარი სწრაფ კვებას




პროექტის სახელწოდება:  ჯანსაღი კვება - ,, უარი  სწრაფ კვებას"
პროექტის  აქტუალობა:  ბოლო წლებში საქართველოსში დიდი ტემპით გაიზარდა სწრაფი კვების ობიექტები და  მომხარებელთა რიცხვი. ძირითადად ამ მომხმარებელთა კატეგორიას მოსწავლეები და სტუდენტები განეკუთვნებიან. სწარაფი კვება უარყოფით გავლენას ახდენს ჯანმრთელობაზე. იწვევს ჭარბ წონასა და სიმსუქნეს.
პროექტში მონაწილენი: ადმინისტრაცია, მასწავლებლები, მოსწავლეები, მშობლები, თემი.
პროექტის ხანგრძლივობა: 15 დღე.
პროექტის მიზნები: მოსწავლეები შეძლებენ ჯანსაღი და არაჯანსაღი საკვების კლასიფიკაციას. განსაზღვრავენ მათ  უარყოფით  მნიშვნელობას ადამიანის ჯანმრთელობაზე. იმსჯელებენ არსებულ პრობლემებზე და გადაჭრის გზებზე.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი
) იყოს კანონმორჩილი. განუვითარდეს სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენციები, კონსტრუქციული თნამშრომლობა.
) ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება; ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი.
. კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან
პროექტის ამოცანები:
         1. მოსწავლეებთან, მასწავლებლებთან და ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლებთან ერთად დაიგეგმოს შეხვედრები და განხორციელდეს პროექტის გაცნობა.
2. რესურსების მოძიება, ორგანიზება, საკანცელარიო ნივთები, ფლიფჩარტები, მარკერები, კომპიუტერები.
3. შეირჩეს სამუშაო ფართი და მოეწყოს საჭიროებისამებრ (ოთახის გამოყოფა, კომპიუტერისა და პროექტორის განთავსება).
4. ვიდეო-ფილმის ჩვენება- ,,სწრაფ კვებაზე"
5. საინფორმაციო კამპანიის საწარმოებლად ბუკლეტებისა და ბანერების დამზადება.
6. ინფორმაციის მოძიება - ინტერნეტი.
7. პრეზენტაციის  დღის დაგეგმვა და განხორციელება.
8. მონიტორინგი და შეფასება.  
მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეები ითანამშრომლებენ ერთმანეთთან, სკოლის ადმინისრტაციასთან, მშობლებთან და თემთან. იმოქმედებენ გეგმის მიხედვით. შეაფასებენ საკუთარი როლის ეფექტიანობასა და პტოდუქტულობას.

ადამიანური რესურსი: - მოსწავლეები, სამოქალაქო განათლების მასწავლებელი, დამრიგებლები, აიტ.მენეჯერი, მშობლები, თემი.
მატერიალური რესურსი: - პროეტორი -1, ტელევიზორი -ეკრანი -3,  ნოუთბუქი-1, ქაღალდი /ალექსანდროვის/-10 ცალი, ფოტოები, ვიდეო რესურსი ინტერნეტიდან, ხელთათმანი, პარკები, ნიჩაბი 5 ც.
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმინობები:
·          პროექტის ხელმძღვანელი და ბიოლოგიის მასწავლებელი ჩაატარებს მინი ლექციას თემაზე სწრაფ კვებაზე და მის მნიშვნელობაზე
·         ვიდეო-ფილმის ჩვენება
·         მოსწავლეთა გამოკითხვა ნაჩვენები ვიდეო ფილმის შესახებ
-რა ზეგავლენას ახდენს სწრაფი კვება?
-რამდენადაა საჭირო სწრაფი კვების ობიექტების არსებობა?
-რამდენად ხშირად სარგებლობენ სწრაფი კვებით?
·         პროექტის ხელმძღვანელის მიერ მოხდება სამუშაო ფართის შერჩევა, პროექტისთვის სასურველი მიზნის შესაბამისად.
·         მოსწავლეები დაიყოვიან ჯუფებად.
·         ერთი ჯგუფი დაამზადებს და გაავრცელებს  კამპანიის საწარმოებელ  ბუკლეტებს .
·         მეორე ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას სწრაფ კვებაზე.
·         პროექტის ხელმძღვანელთან ერთად დაგეგმავენ პრეზენტაციის დღეს.
ხელისშემშლელი ფაქტორები: ინტერნეტი, ურთიერთობა თემთან.
პროექტის შედეგები: მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით. შეძლებენ ინფორმაციის მოძიებას და დახარისხებას , საკუთარი აზრის არგუმენტირებასა და სხვისი აზრის პატივისცემას.
პროექტის ხელმძღვანელი: ინეზა ჩოჩია
ბიუჯეტი:სკოლის ბაზა
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი


სამუშაო  გეგმა       
საპროექტო საქმიანობები პასუხისმგებელი პირი ვადები თვეების მიხედვით
სამუშაო  გეგმა       
საპროექტო საქმიანობა
ვადები/თარიღი
პასუხისმგებელი პირი
1.
მინი ლექცია თემაზე  ,,სწრაფი კვება"
8.11.2019.
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
2.
სამუშაო ფართის შერჩევა და მოწყობა საჭიროებისამებრ
11.11.2019
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
3
ინფორმაციის მოძიება ,, სწრაფ კვებაზე"
12.11.2019
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
4
ვიდეო ფილმის ჩვენება ,,სწრაფ კვებაზე"
14.11.2019
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
5.
სამუშაოს გადანაწილება-ჯგუფური მუშაობა.
15.11.2019
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
6
ბუკლეტების დამზადება საინფორმაციო კამპანიის საწარმოებლად
18.11.2019
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
7
პრეზენტაციის  დღის დაგეგვმა განხორციელება
20.11.2019
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი
8
მონიტორინგი
22.11.2019
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი




შეფასება
პროექტის მონიტორინგ
პროექტის მონიტორინგისათვის საჭირო საქმიანობები
მონიტორინგის ინდიგატორები
თარიღი
ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებული ინფორმაციის სანდოობას
ვამოწმებთ მოძიებული ინფორმაციას, ლიტერატურის, ინტერნეტსაიტების, სხვადასსხვა წყაროების სანდოობას,

შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლობა
მათ მიერ მოძიებულ იფორმაციას ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს

ვამოწმებთ პროექტის მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას ჯგუფის წევრებს შორის

ართმევენ თუ არა დაკისრებულ მოვალეობას თავს
ვაკვირდებით მოსწალეებს, რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს

იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს
ვამოწმებთ პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს


პროექტის განხორციელების პროცესში
მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
კომენტარი
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში

იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია

ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატიური და საქმიანი ხასიათი

იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მონაწილეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი, იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე



პროექტის ბიუჯეტი
ოთხი შეხვედრისათვის, კომპიუტერი,                სკოლის წილი
 პროექტორი, საკანცელარიო მასალა.


No comments:

Post a Comment